artykuły tematyczne

Porady

Artykuły zawierają lokowanie produktu, marki lub wskazanie sponsora

Internet – szansa na rozwój czy niekoniecznie?

Internet obecny jest w naszych domach od kilkudziesięciu lat, jednak dopiero od niedawna w takiej skali, że w zasadzie ciężko już jest wyobrazić sobie życie bez niego. Zarówno to prywatne, jak i biznesowe i zawodowe. Nie będzie przesadą powiedzenie, że internet jest wszędzie. Za tym więc idzie drugie twierdzenie, że w internecie każdy też powinien być – przynajmniej jeśli chodzi o świat biznesowy, czyli przeróżne firmy, instytucje, urzędy, fundacje. Pytanie tylko, co ma to dać ?


Internet kluczem do sukcesu?

Fakt posiadania strony firmowej albo chociaż wizytówki w Google Maps jest już standardem i koniecznością. To przecież w sieci wiadomości, informacji i kontrahentów szuka chyba każdy z nas. Do lamusa przeszły przecież przeróżne książki telefoniczne, z rzadka sięgamy po gazetki i ulotki, chociaż polecenia ustne, od znajomych i przyjaciół, nadal są bardzo w cenie. Stąd też przyjęło się, że strona internetowa musi być, na niej oferta firmy, co prowadzić ma do przyciągnięcia klientów, zainteresowanych produktami i usługami. Jak wygląda rzeczywistość? Oczywiście – internet może otworzyć drzwi do życiowych szans i pozwolić na spektakularny rozwój, poszerzenie rynków zbytu, otwieranie nowych oddziałów, zatrudnianie kolejnych pracowników. Rozwój jednak nie przychodzi sam. Trzeba na niego pracować...


Liczy się pozycja

Dawno minęły czasy, kiedy w internecie wystarczyło być, by samo to pociągało za sobą pozytywne skutki i otwierało drogę do sukcesu. Obecnie, jak już powiedziano, w sieci jest każdy, więc siłą rzeczy konkurencja między podmiotami wzrosła. Aby przyciągnąć uwagę internautów, należy znajdować się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, która to zgarnia przeważającą większość wejść i ruchu, pochodzącego z kliknięć. Druga strona to już kliknięcia sporadyczne, chociaż nadal występujące. Im dalej, czyli im pozycja naszej strony jest niższa, tym maleje szansa, że ktokolwiek kiedykolwiek ją odwiedzi. Przynajmniej jeśli chodzi o ludzi. Na pozycję wpływają bowiem odwiedziny tzw. robotów, czyli algorytmów Google. Przeczesują one internet, dokonując wartościowania każdej witryny wedle określonych, sobie tylko znanych, kryteriów. Takich czynników rankingowych, czyli wpływających na położenie witryny w hierarchii wyszukiwania, jest ponad 200. Oczywiście te najważniejsze i najbardziej kluczowe są rozpoznane. To właśnie rola agencji marketingowych, oferujących np. pozycjonowanie Kielce, których praca polega na „przekonywaniu” algorytmów, że dana witryna jest godna ich uwagi i wysokiej oceny. W tym celu podejmuje się szereg kroków, dotyczących na przykład zawartości strony. Powinna ona zawierać treści możliwie wysokiej jakości, a jednocześnie unikalne, czyli nie duplikujące słowo w słowo tego, co można przeczytać na innych stronach. Stąd też między innymi zalecenie, by każda (lub prawie każda) strona starała się mieć część blogową. Służy ona do przekazywania wartościowych treści odwiedzającym, ale najpierw robotom, które dzięki temu mogą ponieść jej ranking i wpłynąć na poprawienie widoczności w wynikach wyszukiwania. Za kluczowy czynnik wpływający na miejsce, na którym uplasowana będzie strona, są tzw. linki. To odnośniki do strony, prowadzące z innych miejsc w internecie, co sprawia wrażenie, że o stronie „mówi się”, jest popularna, a to z kolei nakłania algorytmy do podniesienia jej wartości. Oczywiście takich kryteriów i czynników jest wiele, wiele więcej. Część z nich dotyczy kwestii technicznych, które muszą być uwzględnione przed web developera, czyli firmę wykonującą strony internetowe Kielce, część pozostaje po stronie copywriterów i content managerów, na część wpływ mają pozycjonerzy. Dopiero synergia takiej pracy może wpłynąć na to, że dana strona stanie się szerzej znana w sieci i nie tylko „będzie”, ale „będzie widoczna”. Nadal jednak od sukcesu dzieli nas jeden, bardzo ważny czynnik.


Wszystko wymaga czasu

Tym czynnikiem jest mianowicie czas. Od wykonania i uruchomienia strony do tego, by była ona widoczna na wysokich pozycjach, musi upłynąć go sporo. W zależności od tego, jak mocna jest konkurencja i czy rywalizacja dotyczy rynku lokalnego, czy całej Polski, może to wymagać kilku, kilkunastu albo i kilkudziesięciu miesięcy. Dlatego też, aby faktycznie mieć szansę na sukces, poszukiwania agencji marketingowej, zajmującej się pozycjonowaniem, najlepiej rozpocząć już na etapie koncepcji strony firmowej. Pozwoli to przygotować odpowiedni plan i strategię, a także prowadzić część działań (np. przygotowanie treści), zanim jeszcze strona faktycznie powstanie.

NAWIGACJA

Tagi

related Posts