artykuły tematyczne

Porady

Artykuły zawierają lokowanie produktu, marki lub wskazanie sponsora

Wszystko, co trzeba wiedzieć o opakowaniach e-commerce

Branża e-commerce w Polsce z roku na rok bije kolejne rekordy i to w wielu obszarach. Dynamicznie rośnie liczba zamówień, platformy e-commerce oraz firmy kurierskie zwiększają przychody, co odzwierciedlają, chociażby pnące się do góry kursy giełdowe tego typu spółek.

Krajobraz rynku e-commerce 

Segment e-commerce to nie tylko rynek towarów i usług. To także towarzyszące mu obszary, takie jak między innymi opakowania e-commerce, usługi pocztowe i kurierskie, usługi rekrutacyjne, marketing i reklama internetowa, czy też infrastruktura IT. Polski rynek e-commerce wart jest już blisko 100 000 000 złotych. Należy też do najszybciej rozwijających się w Europie. Jest to pokłosie nie tylko wzrostu gospodarczego minionych lat, ale i tzw. efektu COVID-bump. Czas pandemii, który wymagał społecznej izolacji, jednocześnie spowodował, że wzrósł popyt i utrwaliły się nawyki zakupów na odległość, poprzez internet.

Kluczowy element łańcucha dostaw 

Logistyka w e-commerce to niezwykle skomplikowana materia oparta na najnowocześniejszej infrastrukturze inteligentnych technologii. Jednak jej kluczowym i niezmiennym elementem, i to od lat, pozostaje tradycyjny element, jakim są opakowania e-commerce. Bez nich trudno sobie wyobrazić wirtualny handel na linii sklep — klient. 

Opakowania e-commerce — jak je wybrać? 

Asortyment opakowań, wykorzystywanych do zabezpieczania przesyłek pocztowych czy kurierskich jest naprawdę szeroki. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się te, wykonane z papieru, a w zasadzie z jego utwardzonej formy, czyli tektury. Ta może być jednowarstwowa, falista, lub wielowarstwowa. Może też być pokryta różnymi warstwami lakierów. Wszystko zależy od produktu. Im bardziej jest on ekskluzywny, tym bardziej opakowania e-commerce powinny oddawać jego wartość i prestiż. W przypadku obrotu produktami o niskiej wartości nie ma potrzeby inwestowania w droższe opakowania e-commerce. W tym przypadku decyduje rachunek ekonomiczny, a jego kalkulacja ma sprawić, aby przesyłka była jak najtańsza. 

Nie bez znaczenia są też wymiary przesyłki. Znajdujący w niej produkt nie może być nadmiernie ściśnięty, ani też latać w środku luzem. Tak więc biorąc pod uwagę wybór opakowania e-commerce, trzeba przeanalizować takie składowe jak koszty, bezpieczeństwo przesyłki, na które mają wpływ grubość i dopasowanie wielkości opakowania, oraz kwestie estetyczne. 

Zakup opakowań e-commerce 

Przed zakupem opakowania warto zrobić research rynkowy i wybrać producenta, który ma długą historię funkcjonowania na rynku oraz dysponuje szerokim wyborem opakowań. Zawsze też można poprosić o bezpłatne próbki opakowań, aby przed transakcją przetestować ich jakość. 

Na koniec trzeba zdecydować jaką liczbę opakowań zamówić. Wiadomo, im kupimy więcej, tym cena jednostkowa będzie niższa. Ogranicznikiem nie jest tu jednak tylko budżet. Warto też pomyśleć o kubaturze własnej przestrzeni magazynowej, która jest w stanie pomieścić zapasy opakowań e-commerce.


NAWIGACJA

Tagi

related Posts