Jednym z najważniejszych pojęć, jakie funkcjonują w odniesieniu do rynku nieruchomości, są mieszkania komercyjne. Warto wiedzieć, co dokładnie kryje się za takim określeniem i kiedy warto zainteresować się zakupem tego typu lokali.

Czym jest mieszkanie komercyjne?

Mieszkanie komercyjne to nieruchomość kupowana z myślą o czerpaniu z niej zysków. Jej nabycie nie ma związku z zaspokajaniem indywidualnych potrzeb mieszkaniowych. Przeważnie jest przeznaczona na wynajem, niemniej można na niej zarobić również w inny sposób. Otóż po przeprowadzeniu w niej generalnego remontu jest sprzedawana z zyskiem. Kojarzy się to głównie z mieszkaniami z rynku wtórnego, ale odnosi się to też do nowych nieruchomości. Niektórzy kupują mieszkanie w stanie deweloperskim, wykańczają je na wysoki standard i za jakiś czas wystawiają na sprzedaż.

 

Czy opłaca się inwestować w mieszkania komercyjne?

Zysk to kluczowy powód, dla których ludzie kupują lokale komercyjne. Poznań oraz inne duże miasta to najlepsze przykłady lokalizacji, gdzie są największe szanse na uzyskanie wymiernych korzyści finansowych z tego tytułu. Niemniej odpowiedź na pytanie o opłacalność takiego przedsięwzięcia nie jest jednoznaczna. Trzeba brać poprawkę na to, że ze znalezieniem nabywcy mogą być problemy, a jeśli chodzi o dochód z najmu, to na czysto zaczyna się wychodzić minimum po dziesięciu latach. Omawiane przedsięwzięcie wymaga zatem uzbrojenia się w cierpliwość i świadomości, że nie zawsze wszystko pójdzie zgodnie z planem.

 

Jak wybrać mieszkanie komercyjne?

Jak podkreślają eksperci z firmy deweloperskiej Ronson, chcąc zarobić na mieszkaniu, trzeba dokonać wyboru odpowiedniej nieruchomości. Wiele zależy od tego, czy będzie ona przeznaczona na sprzedaż, czy wynajem, a także od tego, do jakiej grupy odbiorców zostanie skierowana oferta. Przykładowo wśród najemców ogromnym zainteresowaniem cieszą się kawalerki – również te w wersji mikro. Jednak z drugiej strony nie brakuje też chętnych na luksusowe apartamenty, chociaż ten segment rynku nieruchomości jest bardzo zawężony.

 

 

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki