Pozycjonowanie witryny na pierwszej stronie wyników Google to w dzisiejszych czasach naprawdę trudne zadanie. Dobrą wiadomością jest to, że stosując się do kilku złotych zasad SEO, można osiągnąć ten cel. Optymalizacja tekstów i obrazów strony, znajomość kilku słów kluczowych, gęstość w tekście, napisanie czegoś więcej niż minimalna akceptowana wielkość, stworzenie kilku linków wewnętrznych i wzmianka z jakiejś prestiżowej strony, bloga, forum czy platformy, to wystarczą, aby pojawić się na liście najpopularniejszych wyników Google.
Złote zasady SEO
Zidentyfikuj słowa kluczowe, na które chcesz pozycjonować swoją markę i przeanalizuj sytuacje rynkową tych słów. Ile miesięcznych wyszukiwań mają dane słowa kluczowe? Ile firm pozycjonuje się na te same słowa? Wyniki badania słów kluczowych określą Twoją strategię. Sformułowanie "obraz jest wart tysiąca słów" nie jest przypadkowe. Dla strategii SEO ważne jest, aby Twoje treści były angażujące dla użytkownika.
Obrazy i filmy to świetny sposób na zaangażowanie użytkowników! Informacje są o wiele łatwiejsze do przyswojenia dzięki treściom wizualnym, a użytkownicy zazwyczaj pozostają bardziej zainteresowani. Warto pamiętać, że zakładając stronę internetową, robi się to w konkretnym celu. Firmowa strona internetowa powinna być tak naprawdę użytecznym narzędziem i oczywiście wizytówką Twojej firmy. Jednak jej zadaniem - oprócz budowania Twojego wizerunku - powinna być również sprzedaż usług lub produktów, które oferujesz.
Dlatego na samym początku tworzenia strony internetowej - a lepiej jeszcze wcześniej - przy zakładaniu firmy, powinieneś określić docelową grupę klientów, do których będzie kierowana Twoja oferta. Jeśli będziesz wiedział, kto może zostać klientem Twojej firmy, znajdziesz odpowiedź na pytanie, jak powinna być wykonana strona internetowa i jakie treści powinna zawierać.
Linki wewnętrzne i zewnętrzne
Wszystkie treści na stronie internetowej muszą posiadać linki do innych stron w ramach tej samej witryny. Linki te nazywane są linkami wewnętrznymi. Zamieszczenie linków w obrębie strony internetowej wskazuje, że cała Twoja witryna stanowi spójne kompendium, które jest hierarchicznie powiązane ze względu na wartość merytoryczną.
Nawigacja między stronami spełnia cel, jakim jest pogłębienie lub wyjaśnienie danego tematu. Linki wewnętrzne muszą być skonstruowane jakościowo, czyli należy unikać tworzenia przypadkowych odnośników, które nie spełniają funkcji poszerzania lub uzupełniania informacji.
Doskonałą praktyką dla stron o bardzo rozbudowanej treści jest stosowanie spisów treści lub indeksu z tekstowymi linkami anchor. Spójna strategia linkowania wewnętrznego zwiększy Twoje pozycjonowanie strony internetowej https://seolight.pl/pozycjonowanie-warszawa/ lub SEO, ponieważ wskazuje i pomaga Google jasno określić strukturę Twojej strony, herarchię treści.
Linki zewnętrzne, jak sama nazwa wskazuje, to linki, które pochodzą z innej strony internetowej, czyli odsyłają do różnych witryn. Z punktu widzenia użytkownika jest to możliwość zagłębienia się i znalezienia wartościowych informacji podczas nawigacji z jednej strony na drugą w łatwy i naturalny sposób.